Monday, July 26, 2010

Hi-media uppnår 45% tillväxt för första halvåret 2010

Betalningsverksamheten, som i Norden sköts av Allopass Scandinavia AB i Stockholm, visade tillväxt med 21% under första halvåret 2010. Detta är den högsta tillväxttaken under det senaste året. Tillväxten kom från högra bidrag från den internationella verksamheten och dynamismen hos dataspelsbranschen som nu utgör det viktigaste kundsegmentet för Allopass och Hipay. Betalningar via mobil var den mest dynamiska betalningmetoden under första halvåret 2010, men även kreditkort, förbetalda kort, betalsamtal samt betalningar via e-plånboken Hipay visade tillväxt.

Med ett erbjudande som täcker mer än 66 länder i Europa, Asien, Afrika och de båda amerikanska kontinenterna siktar Hi-media Payments/Allopass på att nå två miljarder kunder, med eller utan bankkonton, som visar ent ydlgit tendens på att ha en ökad spenderingsvilja online. Fler än två miljoner transaktioner varje månad görs utanför Frankrike. Satsningen på internationell spridning av Allopass erbjuande har förstärks genom omfattande rekryteringar i många länder.

Läs den fullständiga versionen på engelska här: http://www.hi-media.com/communique/20100720-197-EN.pdf

Om koncernen Hi-media :

Hi-media, en koncern inom onlinemedia, äger webbplatser med fler än 50 miljoner unika besökare per månad. Hi-media är också den ledande europeiska spelaren inom Internetannonsering och elektroniska betalningar. Hi-medias affärsmodell bygger på två olika intäktsströmmar: Annonsering onine via annonsnätverket Hi-media advertising och intäkter från innehåll via betalningar i mikrobetalningsplattformen Allopass eller via e-plånboken Hipay. Koncernen har kontor i tio europeiska länder, USA, Brasilien och Indonesien. Proformaomsättningen för 2009 var 206 miljoner euro och koncernen har fler än 500 anställda. Hi-media har varit oberoende sedan starten 1996 och är börsnoterat på Euronext Eurolist Paris (Eurolist B).

Posted via email from danhorning's posterous

No comments:

Post a Comment